E-Regisztrációs adó ügyintézés
Partnereink számára biztosítunk e-regisztrációs adó ügyintézésre lehetőséget. Az ügyintézés lebonyolítása kétféleképpen történhet.
A gépjárművek Magyarországi forgalomba helyezésének menete röviden:
1. A járművet először a Nemzeti Közlekedési Hatóság elé kell állítani ahol vizsgán vesz részt.
2. Regisztrációs adó megfizetése, ebben nyújt segítséget az e-regisztrációs adó.
3. Az Okmányirodában megkapja a magyar forgalmi engedélyt és rendszámát a jármű.
E-Regisztrácíós Adó Ügyintézések
Általános Szerződési Feltételei
A Hexa-Coop Szövetkezet (adószám: 10930692-2-13, cím: 2700 Cegléd, Külső-Jászberény út 3, 5000 Szolnok, Körösi út 43.) mint Megbízott (továbbiakban: Megbízott)
A Megbízó előzetes személyes regisztrálása után, a Megbízott zárt belső rendszerének használatához kap elektronikus hozzáférést, melyben a Megbízó az ügyfelétől kapott meghatalmazása alapján feltölti a regisztrációs adó ügyintézéshez szükséges dokumentumokat.
A Megbízott az adatokat feldolgozza és a NAV számára elektronikusan megküldi, mely feldolgozása után a hivatal, az elkészült határozatot visszaküldi a Megbízottnak.
A határozat alapján a Megbízó részére a Megbízott számlát állít ki, mely tartalmazza a regisztrációs adó és az ügyintézés összegét. A Megbízó a Megbízott K&H Banknál vezetett 10403129-50514848-50531005 számú számlájára megfizeti vagy átutalja a nevére szóló számlán szereplő összeget.
A számla kiegyenlítése után, a Megbízott a NAV részére átutalja a határozatában szereplő regisztrációs adó összegét. A NAV rendszerébe beérkezett utalás automatikusan összevezetődik a határozatban kiszabott regisztrációs adó összegével és ezt követően a határozat kiadhatóvá válik.
Felhívjuk a figyelmet, hogy az elkészült határozatot csak a Megbízónak, illetve annak a személynek áll módunkban kiadni, akinek a nevére a regisztrációs adó kiszabása megtörténik. A Megbízó az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával hozzájárul a regisztrációs adó eljárás alanyának adatainak kezeléséhez, tárolásához, a regisztrációs adó ügyintézéshez való felhasználásához, erről a Megbízó köteles tájékoztatni ügyfelét.
A Megbízó és a regisztrációs adó eljárás alanyának adatait a felügyelő hatóságokon kívül harmadik személynek a Megbízott nem szolgáltatja ki. A Megbízó felelősséget vállal a feltöltött adatok és dokumentumok hitelességért, a helytelen, fiktív, hibás adatok büntetőjogi következményeket is vonhatnak maguk után. Hibás vagy helytelen adatok megadása esetén a határozat módosítására van szükség. A határozat módosítására az eljáró hatóság általi ügyintézési határidőt a 2004. évi CXL. törvény, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény szabályozza, mely adott esetben akár több hét is lehet.
A Megbízott a regisztrációs adó ügyintézési határidőt 2 munkanapban határozza meg, ha az összes adat és dokumentum hiánytalanul rendelkezésére áll. Az ügyintézési határidőt a nem várt körülmények meghosszabbíthatják, mint például; rendszerleállás, áramszünet, helytelen adatok, hiányzó dokumentumok.
Ha Partnerünk ezt az opciót választja, kérjük regisztrációs igényét a Regisztrációs űrlap kitöltése után küldje el számunkra.
Az adatárolóba a "Belépés az adatárolóba" menüpont alatt van lehetőség.
Ügyintézési idő: Hétfőtől - Péntekig 8 és 16 óra között.
Szükséges okmányok:
- Adásvételi szerződés (amennyiben a külföldi forgalmi engedélyben magánszemély szerepel)
- Számla (amennyiben a külföldi forgalmi engedélyben cég szerepel, vagy kereskedőtől lett vásárolva a jármű)
- Külföldi forgalmi okmány(ok)
- Jármű műszaki adatlap és Környezetvédelmi adatlap
- Adókártya olvasható másolata
- Lakcímkártya mindkét oldalának olvasható másolata
- Személyi igazolvány mindkét oldalának olvasható másolata
- meghatalmazás az ügyfél és a Megbízó között
A fent említett okmányokat és dokumentumokat a Megbízott szerverére .pdf formátumban kell feltölteni.